تصویر لودکننده

ایران در دام بی آبی/ترکیه محدودیت کشت هندوانه را کلید زده هست.

ترکیه محدودیت کشت هندوانه را کلید زده هست و برای تأمیین این هندوانه مسیر واردات هندوانه از ایران را در دستور کار قرار داده هست.

به گزارش پیام شفت،بررسی میزان مصرف آب در تولید هندوانه وقیمت آن،فصل تابستان اوج مصرف میوه های آبدار هست میوه هایی که برای تولید آن آب زیادی مصرف می شود به همین دلیل برای تولید آن ندهای زیادی وارد هست ,منتقدان بیش از آنکه تولید یا مصرف این میوه ها را مورد نقد قرار دهند صادرات چنین میوه هایی را اشتباهی بزرگ می دانند در شرایطی که شنیده می شود ترکیه ترکیه محدودیت کشت هندوانه را اعمال کرده هست.

به آمار صادر ات هندوانه از ایران به مقصد ترکیه نگاهی می اندازیم،در سال ۱۳۹۹بر اساس آمار گمرک ۳۸هزارتن هندوانه به ترکیه صادر شده است که ارزش دلاری آن ۸۸۶۰۰۰۰دلار بوده.

یعنی قیمت هر هندوانه۲۵صدم دلار آب خورده برای مقایسه ی هندوانه با قیمت آب معدنی ۱ونیم لیتر ی در ترکیه نگاهیی می کنیم که بابر با ۴لیتر هست نزدیک به همان ۲۵صدم دلاریعنی اگر برای تولید هر کیلو هندوانه تنها ۱ونیم لیتر آب مصرف شود برای هر کیلو گرم هندوانه ۲۸۶لیتر آب مصرف می شود حالا نه تنها از منابع آبی خود محافظت نکرده ایم بلکه در نهایت سودی نیز نسبت به هزینه ی منابع آبی اش از صادرات هندوانه بدست نمی آورند.




به اشتراک بگذارید

یک پاسخ ارائه کنید