تصویر لودکننده

ایران به‌دنبال سهام‌داری در پالایشگاه آفریقایی

ایران برای سهام‌داری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی ونزوئلا و به‌دنبال سهام‌داری در پالایشگاه آفریقایی اقدام کرد .

به گزارش پیام شفت به نقل از فارس،پارسال برای اولین‌بار ایران برای سهام‌داری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی ونزوئلا اقدام کرد و قرارداد ۱۱۰ میلیون یورویی بازسازی و تعمیرات اساسی پالایشگاه ال‌پالیتوی ونزوئلا را امضا کرد. با اجرای این قرارداد، وزارت نفت حدود ۳ میلیون قطعه به ونزوئلا صادر کرده و با بازسازی این پالایشگاه و احیای ظرفیت آن روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت خود را به این کشور صادر می‌کند.

در گام بعدی به نظر می‌رسد وزارت نفت ۳ پالایشگاه جدید در آمریکای لاتین با نام‌های «سینفوئگس کوبا»، «رویای آرمانی بولیوار نیکاراگوئه» و «کاردون ونزوئلا» را برای هدف بازسازی و صادرات نفت قرار داده است.

حالا ایران به‌دنبال نوسازی و بازسازی پالایشگاه‌های آفریقاست. ظرفیت پالایشگاهی آفریقا ۳.۵ میلیون بشکه در روز است که حدود نیمی از آن غیرفعال است. ایران می‌تواند با تعمیرات اساسی و نوسازی این پالایشگاه‌ها مثل تجربه ونزوئلا این واحدها را به مقصد صادرات نفت خود تبدیل کند.

چهارشنبۀ هفته پیش رویترز در گزارشی از مذاکرات دولت ایران و اوگاندا برای ساخت یک پالایشگاه ۶۰ هزار بشکه‌ای پرده برداشت. بررسی پروژه‌های پالایشی اوگاندا نشان می‌دهد که احتمالا نام این پالایشگاه هویما (Hoima) است. برآورد سرمایه‌گذاری این پروژۀ پالایشگاهی حدود ۴ میلیارد دلار است.

به اشتراک بگذارید

یک پاسخ ارائه کنید