تصویر لودکننده

افتتاح ایستگاه خودکار اقلیم شناسی امام زاده اسحاق شفت استان گیلان

در چهارمین روز از دهه مبارک فجر ایستگاه خودکار اقلیم شناسی امام زاده اسحاق شفت در ارتفاع هزار متری از سطح دریا با حضور امام جمعه ،فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان به بهره برداری رسید.

به گزارش پیام شفت به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان گیلان، محمد دادرس در حاشیه مراسم افتتاحیه اظهار داشت، این ایستگاه با اعتباری بالغ بر بیست میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی واستانی با اهداف کاربردی در ارتفاعات شهرستان شفت به بهره برداری رسید.

مدیر کل هواشناسی استان گیلان در جمع خبرنگاران اظهار کرد : که یکی از اهداف اداره کل هواشناسی از احداث ایستگاه در نقاط مرتفع استان، دستیابی به داده ها و شناسایی مقادیر حدی پدیده های جوی بوده تا از این مناطق اطلاعات جامعی جمع آوری گردد، استفاده از این داده ها برای مدیران اجرایی شهرستان در مواقع بحرانی از اهمیت بالایی برخوردار است تا بتوانند در تصمیم گیری موفق عمل کنند .

در ادامه محمد دادرس عنوان کرد که اطلاعات این ایستگاه در مدیریت کشاورزی و دامپروری منطقه و مدیریت منابع آب ، خدمات بیمه ای و سایر خدمات برای جامعه کاربری میتواند بسیار حائز اهمیت باشد. و همچنین ایشان در این مراسم از مساعدت همه مسؤلین شهرستان شفت بویژه فرماندار محترم ،بخشدار، دهیار، مدیریت منابع طبیعی استان و شهرستان وسایر دست اندرکاران که بنحوی در جهت واگذاری زمین و احداث این ایستگاه همکاری داشته اند تقدیر و تشکر نمودند.

در پایان هر کدام از مسئولین حاضر در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش اداره کل هواشناسی استان گیلان در جهت احداث ، تجهیز و راه اندازی این ایستگاه ، یاد آور شدند که استفاده از اطلاعات و داده های این ایستگاه می تواند برای کاربران آن بویژه کشاورزان ، دامداران و ساکنین این نقطه از شهرستان شفت بسیار حیاتی و مثمر ثمر باشد.

به اشتراک بگذارید

یک پاسخ ارائه کنید