تصویر لودکننده

۵ طلا از ۱۰ وزن، کشتی ایران قهرمان مطلق آسیا

تیم ملی کشتی آزاد ایران با کسب پنج طلا و سه برنز مقتدرانه قهرمانی در قاره کهن را جشن گرفت.

به گزارش پیام شفت؛مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا در فاصله حدود سه ماه مانده تا شروع المپیک ۲۰۲۴ پاریس با حال و هوای متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته برگزار شد. این مسابقات که تاثیرى در کسب سهمیه المپیک نخواهد داشت، فرصتی برای محسن کاوه و‌ همکارانش بود تا در برخی از اوزان کشتی‌گیران مدنظر خود برای اوزان المپیکی را هم محک بزنند.

کشتی‌گیران شناخته‌شده‌ای همچون رحمان عموزاد، امیرمحمد یزدانی، محمد نخودی و امیرحسین زارع با سابقه عنوان قهرمانی و‌ نایب قهرمانی جهان در ترکیب تیم ملی حضور داشتند و در نهایت هم با کسب  پنج مدال طلا و سه برنز به کار خود پایان دادند تا خیلى راحت‌تر از هر دوره‌اى ایران روى سکوى قهرمانى تیمى بایستد.

مسابقات روز نخست در اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۰، ۷۹ و ۹۷ کیلوگرم پیگیری شد و نتیجه در پایان فینال‌های پنج وزن اول برای ایران با کسب سه مدال طلا، یک برنز و یک عنوان پنجمی درخشان بود. 
رحمان عموزاد در ۶۵ کیلو، امیرمحمد یزدانی در ۷۰ کیلو و محمد نخودی در ۷۹ کیلو طلایی شدند و محمدحسین محمدیان در ۹۷ کیلو به مدال برنز رسید. همچنین ابراهیم خواری در ۵۷ کیلوگرم کاری از پیش نبرد و در نهایت پنجم شد. 

اما‌ امروز (جمعه ۲۴فروردین )مسابقات ۵ وزن دوم پیگیری شد که ایران توسط امیرحسین زارع در ۱۲۵ کیلوگرم و امیرحسین فیروزپور در ۹۲ کیلوگرم به مدال طلا و توسط حسین ابوذرى در ۷۴ کیلوگرم و هادى وفایى پور در ۸۶ کیلوگرم به مدال برنز رسید.

قهرمانى در قاره کهن با کسب هشت مدال و پنج طلا استارت خوبى براى محسن کاوه و شاگردانش در سال المپیک بود.

منبع:ورزش سه

به اشتراک بگذارید

یک پاسخ ارائه کنید