تصویر لودکننده

گزارش تصویری از عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن رشت – کاسپین

عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت – کاسپین در سال ۹۸ آغاز شد؛ اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات و نیز ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران نیز بسیار مهم است.

پروژه ۳۵ کیلومتری راه آهن رشت – کاسپین در مجموع با اعتباری بیش از ۲۲ هزار میلیارد آماده بهره برداری است که حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال از این اعتبارات در دولت سیزدهم تخصیص یافت. این پروژه به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین – رشت و آخرین پازل از کریدور جنوب به شمال است که در تجارت کشور، منطقه خاورمیانه، آسیای میانه و اوراسیا تحولی بزرگی ایجاد می کند ضمن آنکه مسیر رشت – آستارا هم در دست پیگیری است.

مهدی علیدوست «ناظر پروژه ملی راه‌آهن رشت-کاسپین» با بیان اینکه مراحل پایانی احداث ایستگاه راه‌آهن خمام در محدوده روستای جیرسرباقرخاله درحال طی‌شدن است، عنوان کرد: این‌ایستگاه که قرار است برای حمل مسافر مورد استفاده قرار گیرد، تا پایان سال جاری آماده بهره‌برداری خواهد شد.

احتمال افتتاح این پروژه به همراه آزاد راه قزوین رشت یعنی تکمیل هشت کیلومتر نهایی پروژه در رودبار که بار ترافیکی این مسیر را در ایام شلوغ همانند تعطیلات نوروز کاهش می دهد با سفر رییس جمهور رییسی پیش از سال۱۴۰۳ بسیار محتمل است.

عکاس مجتبی محمدی بیست اسفند۱۴۰۲

به اشتراک بگذارید

یک پاسخ ارائه کنید