تصویر لودکننده

گاومیش داران صومعه سرا تعاونی ندارند – ایسنا

مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا یکی دیگر از چالش های پرورش دهندگان گاومیش صومعه سرا نبود تعاونی گاومیش داران است، گفت: نهاده هایی که در اختیار پرورش دهندگان گاومیش قرار داده می شود کافی نیست و نیاز به تامین نهاده های بیشتری داریم.

به گزارش پیام شفت به نقل از ایسنا مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا یکی دیگر از چالش های پرورش دهندگان گاومیش صومعه سرا نبود تعاونی گاومیش داران است، گفت: نهاده هایی که در اختیار پرورش دهندگان گاومیش قرار داده می شود کافی نیست و نیاز به تامین نهاده های بیشتری داریم.

گاو میش دام هزاره سوم ،امروزه در بسیاری از کشورهای جهان یافت می‌شود و در اقتصاد بسیاری از کشورها جایگاه ویژه‌ای دارد و تعداد و پراکندگی جغرافیایی آن هر سال در حال افزایش است.

شهرستان صومعه سرا یکی از استان های قطب پرروش تولید گاومیش در گیلان است و توجه و حمایت از گاومیش داران در این شهرستان موجب خواهد شد که شاهد افزایش جمعیت این دام ارزشمند و افزایش میزان تولید شیر و دیگر فراورده های شیر گاومیش در صومعه سرا باشیم.

احمد پادیاب در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه پرورش گاومیش در صومعه سرا در روستاهای باقلاکش و گازگیشه این شهرستان بیش از دیگر روستاهای این شهرستان پرورش داده می شود، افزود: تلاش می شود نهاده های مورد نیاز در اختیار گاومیش داران قرار داده شود اما هنوز کافی نیست و نیاز به نهاده های بیشتری دارند.

وی افزود: یکی دیگر از چالش های پرورش دهندگان گاومیش صومعه سرا نبود تعاونی گاومیش داران است.

پادیاب ادامه داد: اگر شهرستان صومعه سرا نیز مانند شهرستان رضوانشهر تعاونی گاومیش داران داشته باشد شرایط بهتری برای این افراد فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳ هزار راس دام سبک و سنگین در صومعه سرا وجود دارد، خاطرنشان کرد: فقط گاومیش داران نیستند که باید برای نیاز به اندازه کافی نهاده هایشان تدابیری اندیشیده شود بلکه باید برای تامین نهاده دام همه دامداران همتی مضاعف صورت گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا در مورد چگونگی بازار فروش گوشت و شیر گاومیش صومعه سرا تصریح کرد: در حال حاضر برای فروش گوشت گاومیش مشکلی وجود ندارد و هم قیمت گوشت گاو به فروش می رسد.

به اشتراک بگذارید

یک پاسخ ارائه کنید