تصویر لودکننده

کناره‌گیری ناگهانی سرمربی تیم ملی شمشیربازی سابر!

سرمربی تیم ملی شمشیربازی سابر ایران از سمت خود کناره گیری کرد.

به گزارش پیام شفت به نفل از ایسنا، پیمان فخری که به همراه تیم شمشیربازی سابر موفقیت هایی را به دست آورده بود، پس از بازی های المپیک توکیو از سمت خود کناره گیری کرد که تا اولین شوک به تیم موفق سابر وارد شود.

پس از کناره گیری فخری، امین قربانی که دستیار او بود، هدایت تیم را برعهده گرفت و فخری مدیر فنی تیم های ملی سابر شد. تیم ملی سابر نیز به صورت منظم اردوهای خود را دنبال کرد اما اکنون بعد از حدود شش ماه از این تغییرات، یک کناره گیری دیگر اتفاق افتاده است.

در حالی که اردوی تیم ملی برای حضور در جام جهانی مجارستان از شنبه هفته آینده آغاز می شود، امین قربانی ناگهان از سمت خود کناره گیری کرد که قطعا این تصمیم برای همه تعجب آور بود.

او در حالی تصمیم به پایان همکاری گرفت و این مسئله را به فدراسیون اعلام کرد که برنامه تیم ملی را تا بازی های آسیایی چیده بود و از الان مشخص است تیم سابر در چه رویدادهایی شرکت خواهد کرد. همچنین او در اولین حضورش در قامت سرمربی، مقام پنجم تیمی جام جهانی گرجستان را به دست آورد بنابراین نتایج به گونه ای نبود که مورد هجمه قرار بگیرد.

با توجه به شرایط تیم سابر، مشخص است که در مهم ترین رویدادها از جمله بازی های آسیایی، قهرمانی آسیا و بازی های کشورهای اسلامی شانس مدال خواهد بود و در مسابقاتی که نیاز باشد هم شرکت خواهد کرد بنابراین از لحاظ نتیجه گیری و حضور در مسابقات به نظر نمی رسد شرایط متفاوتی در انتظار قربانی بوده که ناگهان تصمیم به کناره گیری گرفت.

از طرفی او زمانی که کمک پیمان فخری بود، مسئولیت و اختیارات زیادی داشت و ناآشنا با شرایط و مسئولیتش نبود و پس از اینکه سرمربی هم شد، اختیاراتش همانند قبل بود و شنیده می شد مشکلی از لحاظ مالی، فنی و دیگر مسائل با فدراسیون نداشته است، بنابراین جای سوال دارد که چه چیزی باعث شده قربانی به این زودی از سمت خود کناره گیری کند؟

البته سرمربیگری تیم سابر مردان تنها پست قربانی نبود و او سمت مدیر فنی تیم های ملی بانوان را برعهده داشت و در این مدت اردوی تیم ملی سازماندهی شد و تعداد نفرات بیشتری به خصوص از رده جوانان به اردو ها و مسابقات انتخابی راه پیدا کردند اما با وجود این شرایط، اکنون این مسئولیت را هم واگذار کرد.

باید دید فدراسیون چه واکنشی نسبت به این مسئله نشان می دهد و در صورت موافقت با استعفای قربانی، هدایت تیم ملی سابر مردان بر عهده چه کسی گذاشته می‌شود و مسئولیت مدیر فنی تیم ملی زنان را به کدام فرد واگذار می کند.

سابر، موفق ترین تیم ملی فدراسیون است و باید دید فدراسیون برای حفظ انسجام و ادامه موفقیت این تیم چه تصمیماتی خواهد گرفت.

به اشتراک بگذارید

یک پاسخ ارائه کنید