تصویر لودکننده

کتابخانه عمومی امام رضا(ع) رشت به بهره‌برداری رسید

 

کتابخانه عمومی امام رضا(ع) رشت با ذخیره بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب امروز پنجشنبه طی مراسمی به بهره‌برداری رسید و به روی عموم مردم بازگشایی شد.

کتابخانه عمومی امام رضا(ع) رشت به بهره‌برداری رسید

به گزارش پیام شفت به نقل از هشت دی،مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در آئین بازگشایی کتابخانه عمومی امام رضا (ع) رشت گفت: این کتابخانه در مکان پیشین به دلیل عدم استحکام و نشست زمین تعطیل شده بود که امروز با همکاری آموزش و پرورش در مکان جدید با صرف اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بازگشایی شد.

 

پریسا کرمی اظهار داشت: این کتابخانه در بخش های مختلف و با ۱۰ هزار جلد کتاب بازگشایی شده است و از امروز بر روی عموم مردم و علاقه مندان برای بهره برداری باز است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان همچنین به نقش کتابخانه های عمومی اشاره کرد و گفت: امروز کتابخانه های عمومی از حالت سنتی خارج شده و به یک مجموعه پویای اجتماعی برای عموم مردم تبدیل شده و استقبال گسترده مردم از کتابخانه ها نشان دهنده رویکرد درست دست اندرکاران مجموعه نهاد است.

 

وی اظهار داشت: جلب نظر مثبت و سازنده چهره های فرهنگی کشور و استان، فرهیختگانِ حوزه کتاب و کتابخوانی، نخبگان حوزه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، ورزشی و هنری، ناشران و نیز علمای برجسته کشور و استان از جمله اقدامات مثبت و بزرگ در راستای تحقق اهداف بلند نهاد بوده است.

 

کرمی یادآور شد: در زمان فراگیری کرونا کتابخانه های عمومی استان گیلان با استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی و ایجاد ۷۵ پایگاه مجازی میزبان بیش از ۷۰ هزار نفر شد و برنامه های مختلف و متنوع فرهنگی، کارگاه های آموزشی و محافل نقد و رونمایی کتاب های مختلف را در این بستر برگزار کردند.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان افزود: امروز با گذشت ۱۸ سال از تاسیس نهاد، افق چشم انداز اقدامات و فعالیت های کتابخانه های عمومی در آینده را بسیار روشن و همراه با پیشرفت های متعدد در زمینه های مختلف می‌ بینم.

به اشتراک بگذارید

یک پاسخ ارائه کنید