تصویر لودکننده

کاهش ۸ درجه ای دمای گیلان/ احتمال بارش برف و باران در جلگه

 مدیرکل هواشناسی گیلان، از کاهش پنج تا هشت درجه ای متوسط دمای هوا از دوشنبه(۹بهمن) تا چهارشنبه خبر داد و اضافه کرد: شرایط برای بارش برف در ارتفاعات و دامنه ها و کولاک شدید فراهم می شود.

به گزارش پیام شفت به نقل از گیل خبر؛ محمد دادرس در گفت وگو با خبرنگاران، آسمان گیلان را ابری و مه آلود دانست و اظهار کرد: دیلمان با دو درجه سلسیوس زیر صفر و لنگرود با ۱۲ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم ترین ایستگاه های استان هستند.

وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده فعالیت توده هوای بارشی و سرد تا پایان هفته در منطقه دانست و افزود: طی این مدت شرایط برای ابرناکی و مه آلود بودن هوا و بارندگی و وزش باد و کاهش نسبی دما و بارش برف در ارتفاعات مهیاست.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی خبر داد و تصریح کرد: به تدریج از بعد از ظهر فردا با تقویت جریانات سرد شمالی، علاوه بر کاهش محسوس دما، شاهد تشدید بارش باران و وزش باد و رعد و برق و تگرگ تا چهارشنبه خواهیم بود.

دادرس از کاهش پنج تا هشت درجه ای متوسط دمای هوا خبر داد و اضافه کرد: شرایط برای بارش برف در ارتفاعات و دامنه ها و کولاک شدید فراهم می شود.

وی از احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها و جاری شدن سیلاب و کولاک و بهمن در ارتفاعات نیز خبر داد و یادآور شد: طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در برخی از نواحی مستعد جلگه ای بارش مخلوط برف و باران و یا بارش برف دور از انتظار نیست.

به اشتراک بگذارید

یک پاسخ ارائه کنید