تصویر لودکننده

پیشگیری از آتش سوزی و کنترل و اطفاء حریق

فرماندار شفت در کارگاه آموزشی پیشگیری و اطفاء حریق شهرستان، عنوان کرد؛

فرماندار شفت در کارگاه آموزشی پیشگیری و اطفا حریق شهرستان گفت: روش‌های مقابله و پیشگیری از آتش سوزی و کنترل و اطفاء حریق امری مهم و اساسی است.

به گزارش پیام شفت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان شفت، ابراهیم چراغی پیش از ظهر (دوشنبه ۲۵ بهمن ) در کارگاه آموزشی پیشگیری از اطفا حریق شهرستان که با حضور مسئولین استانی، معاون فرماندار، بخشداران، روسای ادارات و دهیاران و شوراهای اسلامی در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک ولادت باسعادت امیر مومنان امام علی(ع) و گرامیداشت روز پدر، اظهار کرد: کارگاه های آموزشی برای بخشداران، دهیاران و سازمان های مردم نهاد جهت آموزش و اطلاع رسانی مناسب می تواند از بسیاری احتراق ها در مراتع و جنگل ها جلوگیری کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به ظرفیت دهیاران و شوراهای اسلامی در روستاها گفت: باید به دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها نیز در این راستا آموزش های لازم داده شود زیرا آشنایی با انواع مواد آتش زا، انواع حریق و نحوه سرایت و پیشروی آتش خصوصاً در مراتع و بیشه زار‌ها و روش‌های مقابله و پیشگیری از آتش سوزی و کنترل و اطفاء حریق مهم و اساسی است.

فرماندار شهرستان شفت، گفت: با توجه تمام شدن فصل زمستان و شروع فصل گرما و افزایش دما امکان حریق در برخی جنگل ها و مراتع وجود دارد و نیاز است دستگاههای اجرایی متولی، اشرافیت و آمادگی کامل جهت جلوگیری از حریق را داشته باشند.

وی اذعان کرد: اطلاع رسانی و آموزش، امر بسیار مهم در تاثیر پذیری شهروندان در رعایت نکات ایمنی و مقوله حفاظت از جنگل ها و مراتع است که ادارات جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، آتش نشانی، محیط زیست، هلال احمر نیاز است از تمام ارکان آموزشی و فرهنگ سازی خود در راستای جلوگیری از هرگونه حریق فعالیت مستمر آموزشی داشته باشند.

چراغی به منظور پیشگیری از وقوع و اطفاء حریق در مراتع و مزارع بر آمادگی کلیه دستگاه های اداری شهرستان تاکید کرد و اظهار داشت: باید همه ما آمادگی کامل را برای شرایط بحرانی داشته باشیم.

لازم به ذکر است این جلسه در راستای حفظ و حراست از منابع طبیعی وجنگلها و پیشگیری از وقوع حریق در جنگل ، کارگاه آموزشی با موضوع اطفاحریق در محل سالن ارشاد شهرستان شفت با حضور جمعی از مسولین این شهرستان ، نیروهای پویش مردمی برگزار شد .

به اشتراک بگذارید

یک پاسخ ارائه کنید