تصویر لودکننده

مکان جدید دفن زباله‌های سراوان با کمترین آسیب محیط‌زیستی انتخاب می‌شود

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه مکان جدید دفن زباله‌های سراوان با کمترین آسیب محیط‌زیستی انتخاب می‌شود، گفت: از لحاظ آب و هوایی، منطقه و اقلیم خشک مناسب دفن پسماند است تا با به حداقل رسیدن شیرابه، تجهیزات مرتبط با تفکیک زباله نیز در همان مکان نصب و بهره‌برداری شود.

به گزارش پیام شفت و به نقل از ۸دی؛ در روزهای اخیر وزیر کشور از انتخاب مکانی جدید برای انتقال پسماند سراوان خبر داد.

وی در مورد آخرین وضعیت پیگیری‌های انتقال زباله‌ از سراوان گیلان، گفت: یکی از دغدغه‌های وزارت کشور حل مسئله پسماندها به ویژه در استان‌های شمالی است که از حساسیت بیشتری برخوردار است.

وی با بیان اینکه در رشت پیگیری‌های بسیاری برای سروسامان دادن مسئله پسماند صورت گرفته، تاکید کرد: مکان جدیدی برای انتقال زباله‌های سراوان توافق شده است که با نظر سازمان محیط زیست ممکن خواهد بود، چون محیط زیست مکان نگهداری زباله‌ها و پسماندها را مشخص می‌کند.

انتخاب مکان جدید برای انتقال پسماند سراوان در حالی به‌گوش می‌رسد که در سال‌های اخیر انتخاب هر مکانی در هر منطقه‌ای با چالش‌هایی از سوی مردم آن منطقه همراه بوده است؛ موضوعی که با مواضع مسئولان شهری، منازعات اجتماعی نیز ممکن است در پی داشته باشد و می‌طلبد مسئولان مربوطه قبل از هر اقدامی به تبیین اقدامات انجام شده و آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی بپردازند.

انتخاب مکان جدید برای دفن زباله‌های سروان با نظر کارشناسی محیط‌‌زیست

جبار کوچکی‌نژاد در گفتگو با هشت‌دی با اشاره به وضعیت ساماندهی پسماند استان گیلان، اظهار کرد: انتخاب مکان جدید برای دفن زباله، از مدت‌ها قبل با کارشناسی سازمان محیط‌‌زیست و دستگاه‌های نظارتی مرتبط مطرح بوده است تا با موافقت شورای تأمین به دور از هرگونه حساسیت‌های محلی این مسئله صورت بگیرد.

اقلیم گرم و خشک مناسب دفن پسماند است

وی به استانداردهای انتخاب مکان جدید دفن زباله اشاره کرد و گفت: از لحاظ آب و هوایی، منطقه و اقلیم خشک مناسب دفن پسماند است تا ضمن به حداقل رسیدن شیرابه، تجهیزات مرتبط با تفکیک زباله نیز در همان مکان نصب و بهره‌برداری شود.

مکان جدید دفن زباله‌های سراوان با کمترین آسیب محیط‌زیستی انتخاب می‌شود

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس، تصریح کرد: پس از اشتباهات راهبردی برخی مسئولان در منازعات اجتماعی و برخورد با مردم سراوان، با پیگیری‌هایی که با وزارت کشور انجام شد قرار بر ساماندهی پسماند سراوان شد اما اعتقاد دارم که ضمن حفظ اقتدار نظام باید این مسئله حل و فصل شود و با شنیدن دلایل، مردم منطقه توجیه شوند لذا انتخاب مکان جدید به گونه‌ای است که کمترین آسیب متوجه مردم و محیط‌زیست شود.

کوچکی‌نژاد با اشاره به آخرین وضعیت پسماند سراوان خاطرنشان کرد: شن‌ریزی و پوشش، یک امر زودگذر و ظاهری است این در حالی است که هنوز این بحران به طور کامل حل نشده است و با وجود وعده‌های فراوانی که در این خصوص تا پایان سال جاری به مردم داده شده بود از ابتدا مشخص بود که این مسئله به تنهایی قابل حل نیست و باید با کمک از دستگاه‌های قضایی و امنیتی پیگیری شود.

به اشتراک بگذارید

یک پاسخ ارائه کنید