تصویر لودکننده

مجلس پس از کار کارشناسی با دولت در مورد ارز ۴۲۰۰ تومانی نظر می‌دهد

بهروزی‌فر بستن مسیرهای فساد و قطع دست سوءاستفاده‌گران را از اهداف مشترک دولت و مجلس خواند و گفت: بنا به تدابیر اندیشیده شده مقام معظم رهبری، مجلس پس از کار کارشناسی با دولت، نظر خود را در مورد ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی اعلام می‌کند.

به گزارش پیام شفت از شبستان ؛ «خلیل بهروزی‌فر» ، در مورد برنامه دولت در حوزه ارز ترجیحی چهار هزار و ۲۰۰ تومانی اظهارداشت: کارشناسان اقتصادی و دولت و حتی مجلس اعتقاد دارند هر چه قدر در محاسبات حوزه ارز و مسائل و موارد دیگر از دو نرخی شدن فاصله بگیریم، زمینه‌های سوء استفاده هم در این مسیر از میان خواهد رفت.

 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه دولت سیزدهم در واقع درصدد ساماندهی یارانه‌هاست عنوان کرد: در حال حاضر نحوه محاسبه و پرداخت یارانه‌ها هیچ نظم درست و دقیقی ندارد و به درستی ساماندهی نشده است و همان روندی که در دولت‌های گذشته اتفاق افتاده همچنان و به همان سبک و سیاق در حال اجراست.

 

بهروزی‌فر نماینده شفت و فومن تصریح کرد: بسیاری از افرادی که هم‌اینک یارانه دریافت می‌کنند اصلا نیازی به این یارانه ندارند و از جمله قشرهایی هستند که از حیث ثروت و اقتصاد، سرمایه‌های زیادی در اختیارشان می‌باشد در حالیکه بعضا شاهد خانوارهایی ضعف و کم‌برخوردار هستیم که یارانه نقدی‌شان حذف شده است.

 

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس رعایت عدالت در پرداخت یارانه‌ها به قشرهای مختلف مردم و ساماندهی این بخش را از جمله ضروریات امروز کشور خواند و اضافه کرد: برای تحقق ساماندهی یارانه باید در ابتدا زیرساخت‌های آن را فراهم کنیم به بیان دیگر تمرکز بر روی قشرهای محروم و کم‌درآمد باید در اولویت امور قرار گیرد.

 

وی با تاکید بر اینکه برنامه ساماندهی یارانه‌ها بخش‌ها و اجزای مختلفی دارد و ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی جزوی از آن محسوب می‌شود ابراز داشت: اگر این ساماندهی به خوبی کارشناسی و سپس عملیاتی شود نه تنها به نفع قشر ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه خواهد بود بلکه مسیر فساد را بسته و دست سوءاستفاده‌گران و سودجویان را قطع می‌کند.

 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: با تدابیری که مقام معظم رهبری اندیشیدند مجلس بایستی در رابطه با ارز ترجیحی چهار هزار و ۲۰۰ تومانی پس از انجام کار کارشناسی با دولت، نظر خود را ارائه بدهد تا پس از این فرآیند شاهد ساماندهی پرداخت‌ها و حمایت‌ها در بخش تخصیص یارانه‌ها باشیم.

به اشتراک بگذارید

یک پاسخ ارائه کنید