تصویر لودکننده

ضرورت نگاه ویژه مسئولین شهر علم و اندیشه به ورزش

واجارگاه که به شهر علم و اندیشه معروف است از گذشته تا به امروز زادگاه ورزشکاران در رشته های مختلف بوده و همواره پهلوانان و ورزشکاران بنام را به جامعه ورزشی کشور معرفی کرده است.
پویشگران گیل: واجارگاه که به شهر علم و اندیشه معروف است از گذشته تا به امروز زادگاه ورزشکاران بنام در رشته های مختلف ورزشی از جمله کشتی،رزمی،والیبال، فوتبال، پرورش اندام و بوده و همواره پهلوانان و ورزشکاران بنام را به جامعه ورزشی کشور معرفی کرده است.
متاسفانه در طول سالیان گذشته گزارشات مختلفی از عدم حمایت مسئولین شهر و بخش و همینطور شهرستان و استان از این ورزشکاران که پرچم گیلان و حتی ایران را بالا نگاه داشته اند، در رسانه های مختلف منتشر شده که جای بسی تاسف و البته تفکر دارد!
اما این بار می خواهیم از نگاهی دیگر به این موضوع بپردازیم و پای گفتگوی جوانی از همین خطه ی زیبا بنشینیم که خود او ورزشکار دیروز است و مربی امروز.
عبدالرضا رضایی مربی سبک اسپورت کیک بوکسینگ skf در شهر واجارگاه است و ورزش را مهمترین عامل برای جلوگیری از ورود نوجوانان و جوانان به گرداب اعتیاد می داند.
وی گفت:از کودکی شیفته ی هنرهای رزمی بودم و کیک بوکسینگ و بوکس را بطور علمی و صحیح نزد گراندمستر ستارعلیپورو گراندمستر عباس زندی گذراندم وهمچنین نزد قهرمان ملی استاد ابراهیم نادربیگی بطورجداگانه نیز به فراگیری بوکس پرداختم.
وی افزود:درسبکهای آزاد چندین بار قهرمان کشور شدم و در سال ۸۶ در سازمان رزمی چی وان و طی مسابقات بین المللی این سازمان در سبک فول کنتاکت نایب قهرمان و صاحب کمربند طلایی شده و درحال حاضر نیز مربی سبک اسپورت کیک بوکسینگ skf در زادگاهم هستم.
رضایی می گوید: بنابه توصیه دوستان نزدیک چند وقتی است که در زادگاه خودم شهر واجارگاه مشغول مربیگری هستم واین سبک را بطور علمی و پیشرفته و صحیح به نوجوانان و جوانان می آموزم.
این مربی جوان، هدفش را پرورش قهرمانان مختلف در سطح استان و کشور دانست و افزود:همچنین سلامتی و بهبود و درمان انواع دردهای عضلانی و مفاصل بدن و نیز ایجاد فضایی شاد و سالم برای کسانی که هدفشان از ورزش ، قهرمانی نیست بلکه آمادگی جسمانی و کسب سلامتی می باشد، از دیگر اهداف راه اندازی این باشگاه بوده است.
رضایی با ابراز نگرانی از گرایش نوجوانان و جوانان به سوی اعتیاد گفت:متاسفانه این موضوع روز به روز در بین نوجوانان و جوانان بیش از پیش مشاهده می شود و حمایت مسئولین می تواند سد بزرگی در راه های خلاف پیش روی قشر جوان باشد.
وی با بیان اینکه مسئولین حداقل ها را نیز از ما دریغ می کنند، اظهار داشت:متاسفانه تا به امروز هیچ حمایتی از ما نشده و حتی مسئولین برای بازدید از باشگاه و فضای نشاط اوری که ما برای جوانان تهیه دیده ایم هم نیامده اند و این موضوع، دل سرد کننده است، هر چند که ما همچنان با قوت به کار خود ادامه خواهیم داد.
این مربی واجارگاهی گفت:حداقل نیاز یک باشگاه دولتی برای ورزش های رزمی ، میت و سامبک می باشد.ما حداقل به ۸ تا میت و۱۰عدد سامبک نیازمندیم که یقینا تهیه آن برای مسئولین شهر بسیار ساده است.
رضایی خاطرنشان کرد:۵ ماه از راه اندازی این رشته ورزشی در واجارگاه می گذرد و متاسفانه تاکنون حتی یک مسوول شهری و یا ورزشی برای بازدیدی حداقلی به دیدار این جوانان نیامده اند. جای بسی تاسف است که درحاشیه و گوشه وکنار شهر پر شده از جوانانی که به دام اعتیاد گرفتار امده اند و بی شک حمایت از ورزش می تواند به این مهم کمک کند و ما نیز به نوبه خود یک راه سلامت باز کرده ایم و امید داریم که مسئولین ما را یاری کنند.

به اشتراک بگذارید

یک پاسخ ارائه کنید