تصویر لودکننده

ساخت بیش از ۵ هزار واحد مسکن در گیلان

اختصاص ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات به ساخت هر خانه شهری در قالب نهضت ملی مسکن خبر داد.
به گزارش پیام شفت به نقل از پویشگران گیل:مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از اختصاص ۳۰۰میلیون تومان تسهیلات به ساخت هر خانه شهری در قالب نهضت ملی مسکن خبر داد.
مهندس حامد دائمی جفرودی در حاشیه مراسم کلنگ زنی نهضت ملی مسکن در لنگرود، گفت:وزارت راه و شهرسازی تاکنون ۶۱ هکتار زمین برای ساخت ۵ هزارو۳۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در گیلان به بنیاد مسکن استان تحویل داده شده است.
وی با اشاره به اینکه سهم گیلان از ساخت یک میلیون خانه در کشور در هر سال، ۲۲هزار و۵۰۰ واحد است، افزود:تاکنون ساخت هزار و ۵۰ واحد در گیلان به مراحل پایانی رسیده و به زودی به بهره برداری خواهند رسید.
مدیرکل بنیاد مسکن گیلان خاطر نشان کرد: ۴هزار و۴۰۰ متقاضی در استان شناسایی و به بانک‌های عامل معرفی شدند که از این تعداد ۲هزار۶۰۰ نفر برای دریافت تسهیلات با بانک قرارداد بسته اند.
حامد دائمی جفرودی با بیان اینکه برای ساخت هر واحد، ۳۰۰میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده و بقیه از محل آورده متقاضی تامین می‌شود، اظهار داشت: از یک میلیون ساخت خانه در هر سال، دویست هزار واحد آن مسکن روستایی است که تعدادی از این خانه‌ها را بنیاد مسکن و تعداد دیگری هم با مشارکت مردم ساخته می‌شود.
وی ابراز امیدواری کرد:با مصوبه جدید هیات دولت، مشکل کمبود زمین برای ساخت واحد مسکونی در این استان نیز حل شده و بنیاد مسکن به سرعت برای ساخت مسکن شهری و روستایی اقدام می‌کند.

به اشتراک بگذارید

یک پاسخ ارائه کنید