تصویر لودکننده

حضور نماینده ویژه پوتین در گیلان /افتتاح خط راه آهن رشت آستارا تا سه سال آینده

دستیار ویژه ی رئیس جمهورِ روسیه، به گیلان آمد تا طی جلسه ای چندساعته در منطقه آزاد انزلی با حضورِ استاندار، معاونِ وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولین استان، راهکارهای افزایشِ مناسباتِ اقتصادیِ کشورش با ایران را از طریق گیلان، بررسی کند.

به گزارش پیام شفت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛
اسدالله عباسی استاندار و ایگور لویتین دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه به صورت هوایی از مسیر راه آهن رشت-آستارا و همچنین رشت به انزلی بازدید کردند و
در همین راستا، در ارزیابی میدانی در جریان فعالیت های بارانداز ریلی آستارا-آستارا و ترمینال غلات این شهرستان مرزی و همچنین زیرساختهای حمل و نقل چندوجهی رشت به انزلی قرار گرفتند.

مذاکرات ایران و روسیه برای شروع ساخت راه‌آهن رشت-آستارا به مرحله گفت‌وگو درباره مبانی سرمایه‌گذاری رسیده و در صورت توافق نهایی با اعتبار ۸۰۰ میلیون یورو تا سه سال آینده ساخته خواهد شد.

بازدید نماینده پوتین و استاندار از مسیر ریلی رشت آستارا و رشت انزلی

این پروژه با هدف تکمیل کریدور شمال-جنوب برای ارتباط اروپا-آسیا، امکان گسترش مبادلات تجاری بین کشورهای قفقاز، آسیای میانه و کشورهای اروپایی از طریق مسیر ریلی جمهوری آذربایجان تا بنادر باطومی و پوتی در دریای سیاه را فراهم می‌کند.

این خط ریلی با طول ۱۶۲ کیلومتر کامل‌کننده کریدور شمال به جنوب از بندرعباس تا رشت و بعد از رشت تا آستارا است و با تکمیل آن، ایران از طریق آذربایجان به روسیه و شمال اروپا وصل می‌شود.

پروژه ریلی رشت به آستارا شامل ۱۵۲ کیلومتر زیرسازی، ۱۶۲ کیلومتر روسازی، ۱۹ کیلومتر خطوط ایستگاهی، ۶۳ دستگاه پل بزرگ به طول ۴۰.۷ کیلومتر و یک دهنه تونل با ظرفیت جابه‌جایی ۹۶ میلیون تن بار و ۹۹۰ هزار نفر مسافر است که برای اجرای آن به ۸۰۰ میلیون یورو نیاز است.

به اشتراک بگذارید

یک پاسخ ارائه کنید