تصویر لودکننده

تولید منشأ توسعه اقتصادی است/ دولت برای توسعه کشور باید ریل جدیدی را بنا کند

“سماکچی”، رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان با اشاره به منابع تولید از جمله زمین، سرمایه و نیروی انسانی؛ یکی از منابع مهم تولید را نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: نیروی انسانی جوان، کاربلد و باسواد در کشور کم نداریم که در تقویت و توسعه بخش های دانش بنیان باید از آن ها استفاده شود.

به گزارش پیام شفت به نقل از ۸دی محمدرسول سماکچی” با اشاره به نام گذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: سال های سال است که “تولید” از دغدغه های مهم رهبر انقلاب است و ایشان در پیام نوروزی هم صحبت های نابی را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه حل مسئله تولید و گذر از موانع پیش روی تولید منجر به حل بسیاری از مشکلات می شود، گفت: اگر تولید سرجایش باشد و اگر تولید رشد کند، اشتغال زا خواهد بود و منجر به توسعه اقتصادی می شود.

این فعال اقتصادی و رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان با بیان اینکه با افزایش تولید درآمد سرانه مردم بالا می رود، بیان کرد: یکی از مشکلات اقتصادی جامعه تورم است که ناشی از این است که پول در جریان زیاد است اما کالا به حد نیاز تولید نمی شود یا اینکه کالا گران تولید می شود و این بدین معنی است که تولید کالا به حد مناسب نرسیده است.

سماکچی با تأکید بر اینکه منشا توسعه اقتصادی تولید است، بیان کرد: اقتصاد یک کشور تنها با افزایش تولید و ایجاد ظرفیت های بالای تولیدی سرو سامان پیدا می کند.

وی با اشاره به فعالیت مراکز دانش بنیان در کشور، تصریح کرد: بخش نرم افزاری ظرفیت های تولیدی در تولیدی های کشور مانند پارچه بافی ها، خودروسازی ها و… را باید به جوانان فعال در بخش دانش بنیان واگذار کرد تا به شایسته ترین نحو فعال شود.

معاش مردم در درجه اول اهمیت قرار دارد
این فعال اقتصادی با بیان اینکه دولت برای توسعه اقتصادی کشور باید ریل جدیدی را بنا کند با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، گفت: معاش مردم برای مقام معظم رهبری در درجه اول اهمیت قرار دارد.

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان با بیان اینکه امیدواریم اقدامات مؤثری از سوی دولت سیزدهم انجام شود که آثاری از آن را اکنون مشاهده می کنیم با اشاره به کنترل وضعیت کرونا توسط دولت سیزدهم بیان کرد: در حال حاضر کشور نیاز به واکسن خارجی ندارید و ۶ نوع واکسن داخلی تولید شده و اکنون در حال آماده سازی برای صادرات هستیم و این نشان دهنده ی توجه به جوانان دانشمند همین مرز و بوم است.

این فعال اقتصادی با اشاره به منابع تولید از جمله زمین، سرمایه و نیروی انسانی، اظهار کرد: یکی از منابع مهم تولید نیروی انسانی است.

استفاده از نیروی انسانی جوان، کاربلد و باسواد در مراکز دانش بنیان
وی تصریح کرد: نیروی انسانی اگر نباشد داشتن زمین و سرمایه بی فایده است. نیروی انسانی جوان، کاربلد و باسواد در کشور کم نداریم که در توسعه بخش های دانش بنیان باید از آن ها استفاده شود.

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان در پایان خاطرنشان کرد: تولید رفاه ایجاد می کند و جزء با اتکا به تولید ممکن نیست، بتوانیم به اشتغال زایی برسیم.

به اشتراک بگذارید

یک پاسخ ارائه کنید