تصویر لودکننده

تعطیلات چگونه بر سلامت روان تأثیر می‌گذارد؟

اگر احساس غمگینی، استرس و بی‌انگیزگی می‌کنید، تعطیلات همان چیزی است که به آن نیاز دارید. مطالعات متعدد نشان داده است که تعطیلات اثرات مثبتی بر سلامتی و تندرستی دارد.

به گزارش پیام شفت؛ از ایرنا ، در طی دو سال اخیر با آمدن یک مهمان ناخوانده کوچک و سمج روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم. بیماری کرونا علاوه بر بهم زدن زندگی طبیعی و مختل کردن فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی، تأثیرات بسیاری بر سلامت انسان‌ها گذاشت. از همان ابتدای شیوع این بیماری، شاهد گسترش ترس، اضطراب و استرس در بین مردم بوده‌ایم. علاوه بر استرس‌ ناشی از سویه‌های جدید کرونا، آسیب‌های جمعی، فواصل خواب نامنظم، ناامنی شغلی و ساعات کاری بی‌وقفه نیز می‌تواند سلامت روان را به کلی مختل کند و منجر به استرس مزمن، اضطراب و افسردگی شود.

به گفته علی اسدی، معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، حدود ۶۰ درصد مردم دارای افسردگی، اضطراب و یکی از اختلالات روانی هستند اما تعطیلات نوروزی فرصت خوبی برای کاهش اضطراب و افسردگی ناشی از کرونا و روزمرگی‌های زندگی است.

برخی تصور می‌کنند که فقط افرادی که بیماری‌های روانی دارند باید به سلامت روان خود توجه کنند؛ اما حقیقت این است که احساسات، افکار و نگرش‌های شما بر انرژی، بهره‌وری و سلامت کلی شما تأثیر می‌گذارد. سلامت روانی خوب توانایی شما را برای مقابله با مشکلات روزمره و بحران‌ها و چالش‌های جدی‌تر تقویت می‌کند؛ بنابراین یک کاری که یک نفر می‌تواند برای کاهش سطح استرس انجام دهد این است که مدتی خود را از فعالیت‌های مرتبط با کار دور کند، زمانی را به استراحت خود اختصاص دهد و از تعطیلات نهایت استفاده را ببرد.

به اشتراک بگذارید

یک پاسخ ارائه کنید