تصویر لودکننده

تردد عادی و روان در محورهای مواصلاتی گیلان

رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به اینکه از روز جمعه حجم خروج مسافر از استان شدت بیشتری یافته است، گفت: ترافیک خروجی استان در محور رشت – قزوین از ساعتی قبل سبک و روان شد.

به گزارش پیام شفت و به نقل از هشت دی؛ جاور صفاری شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه از صبح روز گذشته تا صبح امروز بیش از ۹۳ هزار دستگاه خودرو از استان خارج شد و تا ساعتی قبل ترافیک خروجی استان رشت به سمت قزوین پرحجم و سنگین بود، اظهار کرد: هم‌اکنون ترافیک محور خروجی استان به سمت قزوین سبک و روان است، ضمن اینکه ترافیک سایر محورهای استان عادی و روان است.

وی در ادامه افزود: از ابتدای اجرای طرح نوروزی(۲۵ اسفندماه گذشته) تاکنون بیش از یک میلیون و ۴۶۰ هزار دستگاه خودرو وارد استان شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان‌‌دهنده افزایش ۹ درصدی در ورود خودرو و مسافر به گیلان است.

رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به پیش‌بینی افزایش خروج حجم خودروها از استان از اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای رشت – قزوین و بالعکس و آستارا – اردبیل و بالعکس طی فردا (یکشنبه، روز طبیعت) خبر داد و تصریح کرد: به منظور افزایش ایمنی و ایجاد کشش و تسهیل در امر عبور و مرور وسایل نقلیه، محدودیت‌های ترافیکی روز طبیعت از ساعت ۷تا ۲۴ در محورهای قدیم رشت – قزوین و بالعکس و آستارا – اردبیل و بالعکس برای خودروهای سنگین اعمال می‌شود. بر این اساس، تردد تمامی تریلرها و کامیون‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۷ تا ۲۴ روز یکشنبه در محورهای قدیم رشت – قزوین و بالعکس و محور آستارا – اردبیل و بالعکس ممنوع است.

صفاری از مسافرانی که با خودروهای خود به گیلان سفر کردند، خواست تا زمان خارج شدن و بازگشت خود را مدیریت کنند و به صورت تدریجی از استان خارج شوند، چراکه محور سراوان – امام‌زاده هاشم و شهر رودبار گنجایش یکباره خروج خودرو را از این محورها ندارد.

این مسئول با اشاره به اینکه به‌طور معمول وانت بارها و کامیون‌ها در روز سیزده بدر در قسمت بار خود مسافر سوار می‌کنند، این مساله را تخلف دانست و از رانندگان خواست به‌ دلیل حوادثی که برای مسافران ممکن است در چنین شرایطی اتفاق بیفتد، از این اقدام خطرآفرین خودداری کنند و همچنین از رانندگان خواست تا از رفتارهای پرخطر، تعجیل و شتاب در رانندگی و سرعت و سبقت‌های غیرمجاز پرهیز کنند.

به اشتراک بگذارید

یک پاسخ ارائه کنید