تصویر لودکننده

طرح جاده سلامت طرحی بزرگ برای عثماوندان و شهرستان شفت

معین بزرگی عثما و ندانی اهل و ساکن روستای عثماوندان شفت با تحصیلات کارشناسی در رشته عمران ، وی از سال ۹۲ تا سال ۹۷ دهیار روستای عثماوندان بوده است . و در دوره ششم نیز با اعتماد مردم عثماوندان در شورای اسلامی روستای عثماوندان حضور دارد و ادامه گفتگو خبرنگار شفت نو در مورد مسائل و چالش ها روستای عثماوندان با معین بزرگی را داریم. .
– بعنوان اولین سئوال به نظرت یک عضو شورا باید دارای چه خصوصیاتی باشه؟
به گزارش پیام شفت،بر اساس ماده ۶۸ قانون شوراها وظایف و اختیارات شورای اسلامی روستا عبارت است از: ١- نظارت بر حسن اجرای تصمیم های شورای اسلامی روستا ۲- بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی های موجود در روستا و تهیه طرح ها و پیشنهادهای اصلاحی و عملی در این زمینه ها و ارائه آن به مقامات مسئول ذیربط.
|| ۳-جلب مشارکت و خودیاری مردم و همکاری با مسئولان اجرایی وزارتخانه ها و سازمان هایی که در ارتباط با روستا فعالیت می کنند و ایجاد تسهیلات لازم جهت پیشبرد امور آنها۔ ۴- تبیین و توجیه سیاست های دولت و تشویق و ترغیب روستاییان جهت اجرای سیاستهای مذکور. ۵-نظارت و پیگیری اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی اختصاص یافته به روستا۔ ۶-همکاری با مسئولان ذی ربط برای احداث، اداره، نگهداری و بهره برداری از تاسیسات عمومی، اقتصادی، اجتماعی و رفاهی مورد نیاز روستا در حدود امکانات. . ۷-کمک رسانی و امداد در مواقع بحرانی و اضطراری مانند جنگ و وقوع حوادث غیرمترقبه و نیز کمک به مستمندان و خانواده های بی سرپرست با استفاده از خودیاریهای محلی . . ۸-تلاش برای رفع اختلافات افراد و محلات و حکمیت میان آنها ۹- ایجاد زمینه مناسب جهت اجرای مقررات بهداشتی و حفظ نظافت وتعمین بهداشت محیط. . ۱۰ همکاری با نیروهای انتظامی جهت برقراری امنیت و نظم عمومی ۱۱ایجاد زمینه مناسب و جلب مشارکت عمومی در جهت اجرای فعالیتهای تولیدی وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی… ۱۲ جلب مشارکت و همکاری عمومی در انجام امور فرهنگی و دینی ۱۳ انتخاب فردی ذی صلاح به سمت دهیار برای مدت چهار سال براساس آیین نامه مربوط و معرفی به بخشدار جهت صدور حکم تبصرہ: عزل دهیار با رأی اکثریت اعضای شورای اسلامی روستا براساس آیین نامه مربوط انجام می شود و به بخشدار جهت صدور .
حکم عزل اعلام می گردد. – به نظر شما یک عضو شورا باید دارای چه خصوصیاتی باشد؟
اعضای شوراهای روستا باید افرادی باشند که به لحاظ آگاهی
و اشراف بر مسائل در حد قابل قبولی باشند و به عنوان به فردی تاثیر گذار مورد پذیرش جامعه قرار بگیرند. همچنین خود را تافته جدا بافته ندانند و برای حل مشکلات تمام
گروه های مردم گام بردارند و به فکر آبادانی روستا باشند. ، در – چه راهکار و برنامه ای برای ایجاد درآمد پایدار در روستا دارید؟ ما من # ایجاد بازارچه و همچنین توسعه گردشگری در روستا ما باعث
در آمد پایدار خواهد شد.
– به نظرت چه تمهیداتی برای جلوگیری مهاجرت از روستا تا به شهر باید از طرف مسئولین اندیشیده بشه ؟ .
برای جلوگیری از مهاجرت بی رویه در روستا ایجاد اشتغال . می باشد که دولت می تواند با پرداخت تسهیلات با بهره کم و پیگیر شدن مسولین ذی ربط جهت اینکه آن شغل مورد نظر که تسهیلاتش دریافت شده واقعا توسط فرد اجرا شود. مورد دیگر حمایت دولت از کشاورزان می باشد متاسفانه می بینم کشاورزی روز به روز در حال از بین رفتن می باشد دلیلشم حمایت نکردن از کشاورزان می باشد .شما همین سال جدید قیمت سموم و کودی که نیاز کشاورزان می باشد تقریبا ۵ میلیون تومان هر هکتاری کشاورز باید پرداخت کند.هزینه های دیگر بماند که واقعا سنگین می باشد برای کشاورزان – آسیب های موجود در روستای شما در چه زمینه ای می باشد؟ – # آسیب های جدی که روستای ما و حتی دیگر روستاها را تهدید . می کند مهاجرت بی رویه مردم از روستا به شهر فروش زمین های کشاورزی به افراد غیر بومی.هزینه های سنگین در خصوص دریافت مجوز ساخت وساز برای بومی ها.اجرا نشدن کامل طرح هادی روستا. یک فرد روستای جهت دریافت پروانه ساختمانی سلسه مراتب اداری طاقت فرسای را باید طی کند که دور از انصاف می باشند با توجه به اینکه در روستای ما بنیاد مسکن حریم راه را معبر ۳۵ متری اعلام می کنداز هرطرف ۱۷ متر و نیم اما اداره محترم راه سمت چپ را ۳۲ متر ونیم وسمت راست را ۲۲ونیم اعلام می کند که زمینی برای فرد نمی ماند تا ساخت وسازی صورت گیرد این در حالی هست که مابین شهر شفت و احمدسرگوراب قرار داریم شهر شفت از هرطرف ۱۷ مترونیم واحمدسرگوراب هم ۱۷ متر و نیم رعایت میشود اما روستای عثماوندان در این وسط بنابر چه دلایلی نمی دانم اینقدر باید حریم راه داشته باشد.
مهمترین کاری که در طول دوره ششم به سرانجام رسیده در چه زمینه ای بوده؟
و تقریبا پنج ماه از عمر شورای دوره ششم میگذرد در این مدت انتصاب دهیار جدید در روستا، ساخت و نصب تابلو در ورودی روستا وتسطیح و شن ریزی برخی کوچه ها و پیگیری جهت تعویض تیر برق های چوبی به بتونی و تعویض سیم های برق به کابل خود نگهدار در این مدت بوده است. تعویض معابر روشنایی – برای مشارکت بیشتر مردم در حل مسائل روستاچه راهکاریا پیشنهادی داری؟
مردم هر موقع پای کار آمده اند مطمنا کارها به راحتی و سهولت به سرانجام خواهد . ماهم در روستا بزرگان و پتانسیل خوبی داریم که حق والنصافه در مواقع لزوم یاری رسان ما بوده و هستند. – از جاذبه های گردشگری و پتانسیل های سرمایه گذاری روستای خودتان بگو
روستای عثماوندان در مابین دوشهر شفت واحمدسرگوراب واقع می باشد که دارای دو مسجد به نام های مسجد بالا محله عثماوندان
که دارای یک بقعه به نام آقا پوستین دوز می باشد و همچنین مسجد جامع پیرمومن که داری بقعه آقا پیرمومن می باشد. دارای سه کارخانه، برنجکوبی برادران فروتن، برنجکوبی اکبری و خوشه طلایی می باشد. دارای کارگاه چوب بری علیزاده، کارگاه بافندگی قادری، سازه های چوبی پارس می باشد که در حال کار آفرینی می باشند. – تقاضای شما از مسئولین شهرستان چیست؟ # در پایان بنده به عنوان خادم مردم روستا چند خواسته دارم که مطالبه مردم روستا هم می باشد . اول از همه جاده ای در مالکیت اداره آبیاری با حریم خریداری شده آب منطقه ای می باشد.
طرح جاده سلامت در اطراف کانال آب بر فومنات واقع در روستای عثماوندان است این طرح توسط اداره راهداری از مباحث علمی و کارشناسی مسطح تمامی زیرساختهای اولیه از قبیل آزمایشگاه خاک و جاده احدائی و کانال و زمینهای خریداری شده توسط آب منطقه ای را داراست . با کمترین هزینه می تواند محبعلی مناسب جهت ایمنی و شادابی را برای شهروندان ایجاد نماید، یکی از خدمات متنوع این طرح با محوریت سلامت و ارتقای نشاط اجتماعی و اشتغالزایی را بهمراه خوددارد، احداث مکانهای فروش وبرای محصولات کشاورزی و صنایع وابسته در این مسیر گردشگری مورد توجه می باشد. این طرح بطول دو در سه باند مسیر ماشین رو بعرض ۸ متر و پیاده راه بعرض ۵ متر و باند دوچرخه سواری بعرض ۴ متر همراه با ایجاد فضای سبز ونصب روشنایی همراه با تجهیزات ورزشی لحاظ گردیده است، انتظار داریم که ترتیبی اتخاذ گردد، تا این طرح عملیاتی گردیده، تا مردم این دیار از نعمات دولت مردمی بهره مند گردند. – آسفالت کوچه های روستا که در اکثر کوچه ها خانواده های معظم شهدا و جانبازان عزیز ما زندگی می نمایند که بعضا با مشکلاتی روبرو هستند. تعیین و تکلیف حرایم راه در محور اصلی شفت به عثماوندان به احمدسرگوراب. آب شرب روستا از کیفیت پایینی برخوردار می باشد انتظار حل این مشکل را داریم در حالی که چاه پشتیبان آب شهر شفت از حلقه چاهی که توسط خیر محترم این روستا اهدا گردیده است در روستای عثماوندان در حال بهربرداری می باشد. تمهیداتی در خصوص سهولت در دریافت پروانه ساختمانی برای بومی های روستا.اجرا شدن طرح هادی روستا به طور کامل.

به اشتراک بگذارید

یک پاسخ ارائه کنید