تصویر لودکننده

برگزاری همایش «منجی در آینه ادیان و مذاهب» در گیلان/ راه اندازی دبیرخانه دائمی مهدویت

رئیس دانشگاه آزاد گیلان، از برگزاری نشست هم اندیشی «منجی در آینه ادیان و مذاهب» در استان گیلان خبر داد و گفت: در راستای این همایش گزارش عملکرد دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد استان ارائه خواهد شد.

به گزارش پیام شفت به نقل از ایسنا رئیس دانشگاه آزاد گیلان، از برگزاری نشست هم اندیشی «منجی در آینه ادیان و مذاهب» در استان گیلان خبر داد و گفت: در راستای این همایش گزارش عملکرد دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد استان ارائه خواهد شد.

محمد دوستار در جمع خبرنگاران، از برگزاری نشست هم اندیشی «منجی در آینه ادیان و مذاهب» در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: این نشست ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار می شود.

وی منجی و مهدویت را یکی از مباحث مهم مکتب اسلام به ویژه تشیع دانست و افزود: منجی از اشتراکات همه ادیان و مذاهب الهی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، با اشاره به شکل گیری امپراتوری رسانه ای در جهان طی سال های اخیر، تصریح کرد: امپراتوری رسانه ای با تبلیغات وسیع خود در همه چیز تحریف ایجاد می کند و در حوزه منجی و مهدویت نیز شاهد طرح سوالات و ابهامات و شبهات توسط این رسانه ها هستیم.

دوستار، با بیان اینکه پژوهشکده ها و اندیشکده ها در حوزه مهدویت بسیار کار می کنند و مباحث غلط را به صورت موجه جلوه می دهند، گفت: ضرورت دارد ما نیز در حوزه مهدویت که جزو اصول و اعتقادات مهم اسلامی و شیعی است، برنامه جدی داشته باشیم.

وی از راه اندازی دبیرخانه دائمی مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی در همه استان ها از جمله گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: این دبیرخانه در طول سال فعالیت های مختلفی اعم از تولید آثار ادبی و هنری و مقاله و انجام پژوهش و برگزاری همایش و وبینار و چاپ کتاب و طراحی پوستر و صنایع دستی و خطاطی و… را در حوزه مهدویت انجام می دهد.

رئیس دانشگاه آزاد گیلان، برگزاری نشست «منجی در آینه ادیان و مذاهب» را یکی از برنامه های دبیرخانه مهدویت استان دانست و تصریح کرد: در راستای این همایش گزارش عملکرد دبیرخانه مذکور نیز ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به حضور علمای اهل تشیع و اهل تسنن استان در همایش «منجی در آینه ادیان و مذاهب»، یادآور شد: آیت الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و دکتر شیخ سید محمد صادقیان نویسنده و پژوهشگر اهل سنت از سخنرانان همایش هستند.

دوستار، با بیان اینکه دبیرخانه مهدویت گیلان طی سه سال موظف به تولید هزار اثر در این حوزه است، گفت: باید تولید محتوا و کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه مهدویت را افزایش دهیم تا به موضوعی برجسته تبدیل شود.

رئیس دانشگاه آزاد گیلان، از برگزاری نمایشگاه سه روزه مهدویت از ۱۴ لغایت ۱۶ اسفند در محل واحد رشت خبر داد و بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش و حوزه علمیه در این نمایشگاه دارای غرفه هستند همچنین پاسخگویی به شبهات در حوزه مهدویت توسط حوزه علمیه انجام می شود.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب و آثار پژوهشی در حاشیه همایش مذکور، متذکر شد: نباید فعالیت های حوزه مهدویت را محدود به ایام نیمه شعبان کنیم.

دوستار با بیان اینکه پرداختن به موضوع مهدویت در عرصه های خانواده، رسانه، ادبیات، سبک زندگی، آموزش و پرورش و… ضرورت دارد، گفت: دانشجویان و اساتید دانشگاه های سراسر استان گروه هدف دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد استان گیلان هستند.

وی با اشاره به آغاز کار تولید محتوای مهدویت ویژه شبکه های اجتماعی از سوی کانون دانشجویی مهدویت دانشگاه آزاد استان، اضافه کرد: یکی از محورهای ماموریت های دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد گیلان تولید محتوا برای فضای مجازی است.

به گزارش ورس از ایسنا، نشست «منجی در آینه ادیان و مذاهب» ساعت ۹ صبح روز شنبه، ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار می شود.

به اشتراک بگذارید

یک پاسخ ارائه کنید