تصویر لودکننده

انهدام شرکت هرمی در شهرستان فومن

فرمانده انتظامی استان از شناسایی یک شرکت هرمی و دستگیری ۱۶ عضو آن در شهرستان فومن خبر داد.

به گزارش پیام شفت ، فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه فعالیت در قالب شرکت‌های هرمی مانع رشد و شکوفایی اقتصادی شده و ریشه و انگیزه تولید را از بین می‌برد اظهار کرد: فعالیت اینگونه شرکت‌ها هیچ گونه وجهه قانونی ندارد. در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت یک شرکت هرمی در شهرستان فومن، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. ماموران پلیس آگاهی فومن پس از تحقیقات نامحسوس و اطمینان از صحت موضوع با اشرافیت اطلاعاتی محل فعالیت اعضای این باند را در این شهرستان شناسایی کردند.

وی از اعزام ماموران پلیس با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر و دستگیری ۱۶ نفر از اعضای این شرکت هرمی خبر داد و  گفت: ۵۰ جلد کتاب و جزوه آموزشی در خصوص فعالیت و عضوگیری در شرکت‌های هرمی نیز کشف شد.

سردار “عزیزاله ملکی” با بیان اینکه متهمان غیربومی برای ایجاد هماهنگی و برنامه‌ریزی برای جذب اعضای جدید در حال فعالیت بودند، بیان کرد: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

این مقام ارشد انتظامی در پایان با اعلام اینکه علیرغم هشدارهای مستمر پلیس و تلاش برای آشکارسازی ماهیت مجرمانه اینگونه شرکت‌ها، هنوز شاهد فریب جوانانی هستیم که دارایی خود را در شرکت‌های هرمی نابود می‌کنند به خانواده‌ها و جوانان توصیه کرد که هوشیاری لازم در خصوص فعالیت شرکت‌های هرمی و شبکه‌های کلاهبرداری را داشته باشند تا فریب افراد سودجو را نخورند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک٬ مراتب را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

به اشتراک بگذارید

یک پاسخ ارائه کنید