تصویر لودکننده

ادامه دار بودن آتش سوزی در جنگل های شهرستان شفت

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان از وقع حریق جنگل در چند شهرستان استان خبر داد و گفت: این حریق‌ها اغلب در مناطق صعب‌العبور بود و نیازمند مشارکت بیش‌ازپیش گروه‌های مردمی است.

به گزارش پیام شفت به نقل از فارس ،سید مازیار رضوی سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان از حریق بخش‌هایی از اراضی ملی و طبیعی در چند شهرستان استان خبر داد و اظهار کرد: هم‌اینک مناطقی از شهرستان‌های شفت، رودبار، آستارا و ماسال به سبب وزش باد گرم شدید طعمه حریق شده است. 

وی با اشاره به جزئیات بیشتر حریق جنگلی در مناطقی از استان گیلان، افزود: اغلب حریق‌ها در نقاط کور، صعب‌العبور و غیرقابل‌دسترس خودرویی بوده ازجمله ارتفاعات بوده و به دست گروه‌های مردمی، جنگلبانان و نیروهای امدادی و بسیجی در حال اطفا هستند. 

سرپرست منابع طبیعی استان گیلان با تقدیر از گروه‌های مشارکت‌کننده در اطفا حریق مناطق جنگلی، گفت: نیروهای مردمی از روز گذشته تاکنون در مناطق جنگلی حضور دارند و نیاز هست مشارکت همه دستگاه‌های متولی و مسوول و همچنین شمار گروه‌های مردمی در این اطفا به سبب صعب‌العبور بودن بااحتیاط افزایش پیدا کند. 

به گفته رضوی، بخش‌های وسیعی از اراضی ملی و جنگلی به‌صورت سطحی دچار حریق شده و میزان دقیقی از وسعت حریق به دلیل مشغولیت نیروها ممکن نیست. 

امروز یکشنبه پنجم آذر آتش سوزی در جنگل های شهرستان شفت ادامه دارد. 

همانطور که در عکس قابل رویت است همچنان دود از منطقه آتش سوزی بلند می شود.

به اشتراک بگذارید

یک پاسخ ارائه کنید