تصویر لودکننده

آزاد سازی حریم ۶۰ متری سواحل منطقه آزاد انزلی/ هیچ سازمان و نهادی حق ممانعت مردم از ورود به سواحل را ندارد

پس از ابلاغ دستور رئیس جمهور مبنی بر آزادسازی حریم ۶۰ متر سواحل، منطقه آزاد انزلی به عنوان نخستین دستگاه اجرایی، آزاد سازی سواحل محدوده این ‌منطقه را در دستور کار قرار داد و حریم ۶۰ متری سواحل محدوده منطقه آزاد انزلی آزاد سازی شد.

به گزارش پیام شفت، جمعه ۸ بهمن ماه سال جاری بود که سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در سفر به گیلان در دیدار با نخبگان استان با تأکید بر حفظ جنگل و سواحل، اظهار کرد: همه دستگاه‌های اداری در استان و کشور باید سواحل را که برخلاف مقررات مورد اشغال ادارات دولتی است به نفع مردم آزاد کنند و هیچ دستگاه دولتی حق ندارد ساحلی که باید در اختیار عموم باشد اشغال کند و باید طبق قانون عقب نشینی کند.

رئیس جمهور طی این مطالبه صریح از نهادهای دولتی در دستوری صریح‌ همه دستگاه‌های دولتی را بدون استثنا موظف به آزادسازی مناطق ساحلی تصرف شده تا مرز قانونی حداقل ۶۰ متر از ساحل کرد.

این دستور که از سوی غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور به اعضای هیات دولت ابلاغ شده، تاکید کرده است که «کلیه دستگاه‌های دولتی موظفند نسبت به آزادسازی، مناطق ساحلی تصرف شده تا مرز قانونی (حداقل ۶۰ متر از ساحل) اقدام کنند.»

در ادامه این نامه تاکید شده که با فوریت و ظرف حداکثر ۲۰ روز هر یک از دستگاه‌های دولتی که تصرفاتی در مناطق ساحلی دارند، اقدام لازم و معمول و نتیجه را برای استحضار به دفتر رئیس جمهور اعلام کنند.

 

با اعلام دستور رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی، مبنی بر آزادسازی حریم ۶۰ متری سواحل، منطقه آزاد انزلی نخستین دستگاه اجرایی در گیلان بود که حریم ۶۰ متر ساحل را آزاد سازی کرد.

 بازگشایی حریم ساحلی منطقه آزاد انزلی در کمتر از ۲۴ ساعت

علی اوسط اکبری مقدم عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از ابلاغ دستور رئیس جمهور مبنی بر آزادسازی حریم ۶۰ متر سواحل، منطقه آزاد انزلی به عنوان نخستین دستگاه اجرایی، آزاد سازی سواحل محدوده این ‌منطقه را در دستور کار قرار داد.

وی با بیان اینکه در کمتر از ۲۴ ساعت تمام حریم ۶۰ متری سواحل محدوده منطقه آزاد انزلی آزاد سازی شد، ادامه داد: توسط ماشین آلات راهداری نقاطی از ساحل که انباشت شن و ماسه وجود داشت نیز تسطیح شد.

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی اضافه کرد: در حال حاضر سواحل منطقه آزاد انزلی برای استفاده عموم شهروندان و گردشگران باز و قابل استفاده است.

منبع هشت دی

به اشتراک بگذارید

یک پاسخ ارائه کنید