تصویر لودکننده

آخرین اخبار امیکرون در ایران

آخرین اخبار امیکرون در ایران| ثبت هر ۶.۴ دقیقه یک فوتی/ ادامه روند کاهشی ابتلا‌/ خانه را برای ورود ویروس آب و جارو نکنیم + نقشه و نمودار
گروه استان‌ها- درشرایطی که آمارهای روزانه حکایت از سیر نزولی همه‌گیری در پیک ششم می‌دهد کارشناسان نگران افزایش تردد‌های پایان سال و احتمال افزایش خوشه‌های خانوادگی هستند.

به گزارش پیام شفت به نقل ازخبرگزاری تسنیم، بررسی‌ آمارهای روزانه منتشر شده از سوی وزارت بهداشت نشان می‌دهد با سیاست‌گذاری دقیق و منطقی از سوی مقام‌های مسئول ویروس چموش امیکرون در پیک ششم ظاهرا مهار شده است و درصورت همراهی هموطنان باید امیدوار باشیم نوروز ۱۴۰۱ را با اخبار نگران کننده آغاز نمی‌کنیم.

کارشناسان در این زمینه معتقند نباید فراموش کنیم شرایط امروز در دوره همه‌گیری منطق با فعالیت‌ها و سیاست‌گذاری‌هایی است که مقام‌های مسئول در وزارت بهداشت از ابتدای پاییز داشته‌اند اما واقعیت امر اینجاست که با نگاه آماری دقیق به سطح انجام واکسیناسیون دُز سوم نباید فراموش کنیم که هنوز به ایمنی جمعی بالا نرسیده‌ایم و درصورت عادی انگاری تمام سیاست گذاری‌ها و دستاوردها از بین خواهد رفت.

این درحالی است که در برخی اخبار و البته برآوردها مشخص شده متاسفانه با توجه به کاهش نرخ ابتلا و موارد بستری هموطنان در بسیاری از نقاط دچار عادی‌انگاری شرایط شده‌اند و بدون توجه به خطری که از نظر همه‌گیری آنها را تهدید می‌کند درحال آماده شدن برای استقبال از نوروز ۱۴۰۱ هستند.

در این زمینه افزایش ترددهای درون شهری و مراجعه به مراکز خرید در واقع پاشنه آشیل تمام سیاست‌گذاری‌های انجام شده برای مدیریت کم هزینه پیک ششم با ویروس جهش یافته آفریقایی است هرچند نباید فراموش کنیم اکنون احتمال شکل‌گیری خوشه‌های خانوادگی بیماری نسبت به گذشته خصوصاً در کلانشهرها افزایش یافته است چون اغلب خانواده‌ها در کلانشهرها و شهرهای صنعتی مشغول انجام خانه‌تکاری شب عید با کمک از نیروهای شرکتی یا غیرشرکتی هستند که بدون تردید میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این زمان به حداقل خود کاهش خواهد یافت.

به گفته کارشناسان در شرایطی که ویروس امیکرون به عنوان ویروس قالب در سراسر کشور فعال شده و براساس آخرین آمار منتشر شده وزارت بهداشت هر دقیقه نزدیک به ۵ نفر را آلود می‌کند و در عین حال هر ۶.۴ دقیقه یک نفر از هموطنان را به کام مرگ می‌کشاند. نباید با عادی انگاری و بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی برای ورود ویروس منحوس خانه‌تکانی کرده و فرش قرمز پهن کنیم.

این گروه همچنین معتقدند با درنظر گرفتن تامین واکسن‌های معتبر و مناسب برای رده‌های سنی مختلف از سوی مسئولان مربوطه نباید هموطنان نسبت به تکمیل مراحل واکسیناسیون دچار تردید باشند و هرچه سریعتر در این زمینه اقدام کنند به این دلیل که براساس تحقیقات علمی و تایید شده بین‌المللی تقریباً ۱۴ روز پس از تزریق واکسن سطح ایمنی بدن به شرایط قابل قبول رسیده و می‌تواند موثر واقع شود. بنابراین امروز که تقریباً تا پایان سال نزدیک به سه هفته باقی مانده بهترین فرصت است که با واکسیناسیون مسئولان را در مدیریت کم هزینه پیک ششم همراهی کنیم.

به اشتراک بگذارید

یک پاسخ ارائه کنید