تصویر لودکننده

آخرین اخبار امیکرون در ایران شیوع شدید سویه جدید کرونا

به گزارش پیام شفت به نقل از تسنیم,آخرین اخبار امیکرون در ایران شیوع شدید سویه جدید کرونا/ کودکان در صدر مبتلایان/ توصیه وزیر بهداشت را جدی بگیریم + نقشه و نمودار
گروه استان‌ها ـ بررسی نرخ ابتلای کودکان به ویروس جهش یافته آفریقایی در سراسر کشور نشان می‌دهد روند افزایشی بیماری میان این بخش از جامعه صعودی بوده؛ برخی کارشناسان نگران از کمبود تخت آی‌سی‌یو برای کودکان در آینده هستند.

بررسی آماری از نرخ ابتلای روزانه میان بخش‌های مختلف جامعه نشان می‌دهد ظاهرا کودکان در این دوره از همه‌گیری بیشتر مورد حمله ویروس منحوس قرار گرفته و نرخ بیماری میان آنها روند صعودی به خود گرفته است که این موضوع نگرانی برخی از کارشناسان بهداشت و درمان از احتمال بروز کمبودهایی برای آنها را به دنبال داشته است.

کارشناسان بهداشت و درمان در این زمینه می‌گویند بررسی‌ها و تحقیقات نشان می‌دهد در پیک فعلی ویروس جهش یافته بیشتر کودکان را مبتلا کرده و تعداد موارد بستری در بیمارستان‌ها به‌خصوص در بخش اطفال افزایش قابل را نشان می‌دهد که اگر شرایط با همین روند ادامه داشته باشد به زودی موضوع کمبود تخت‌های آی‌سی‌یو برای کودکان چشمگیر می‌شود.

به گفته این گروه افزایش ۸۰ درصدی موارد بستری و ابتلای کودکان در استان قزوین و البته اعلام کمبود تخت آی‌سی‌یو مربوط به کودکان در استان خوزستان شاهد مثالی‌هایی از این روند هستند که درصورت اتفاق در سایر نقاط کشور می‌تواند به بحرانی نگران‌کننده برای والدین و البته افزایش روند همه‌گیری در سراسر ایران تبدیل شود.

این گروه معتقدند در شرایط فعلی بهترین راهکار برای شکست چرخه انتقال رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه و تکمیل مراحل واکسیناسیون به خصوص دز یادآور برای بزرگسالان و انجام واکسیناسیون کودکان است.

اما وزیر بهداشت اعتقاد دارد که خانواده‌ها از حضور در مراسم‌های غیر ضروری خودداری کنند چرا که یک نفر مبتلا به سویه اومیکرون می‌تواند کل بستگان را در یک میهمانی مبتلا کند.

به اشتراک بگذارید

یک پاسخ ارائه کنید