قول وزیر راه برای کاهش حجم تراکم در پایانه مرزی آستارا تا پایان سال
بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی:در حال حاضر یکهزار و ۵۰۰ کامیون و تریلی ترانزیتی در پشت این
پایانه مرزی حضور دارند ولی پل مرزی آستارا تحمل ورود و خروج این میزان از خودرو را ندارد لذا
از یک ماه گذشته و با دستور رئیسجمهور تیمی کارشناسی وارد آستارا شده و مشکلات با
سرعت در حال برطرف شدن است.
به گزارش پیام شفت،مراحل احداث راههای مواصلاتی برای ایجاد پایانه جدید آغاز و پل میان
دو کشور ایران و آذربایجان تا یکی الی دو ماه آینده آماده بهرهبرداری میشود
ولی با اینحال به سازمان راهداری دستور دادم تا ولو شده
با نصب کانسک، پایانه جدید را وارد مدار کنند.
دلیل تراکم کامیونهای ترانزیتی در پایانه مرزی آستارا چیست؟
عباسی، استاندار گیلان:
یکی از مهمترین دلایل تراکم کامیونهای ترانزیتی در پایانه مرزی آستارا،
قدیمی بودن پل مرزی میان آستارا و جمهوری آذربایجان است،
این پل تحمل ورود و خروج بیش از ۲۵۰ کامیون ترانزیتی در طول
روز را ندارد ولی اکنون بیش از یکهزار کامیون ترانزیتی در پشت پایانه مرزی آستارا حضور دارند.
وزیر راه و شهرسازی تلاش بسیاری برای الکترونیکی کردن سامانه نوبتدهی
در پایانه مرزی آستارا انجام دادند زیرا در گذشته به دلیل دستی بودن نوبتدهی
شائبههایی وجود داشته و حتی مشکلات اجتماعی هم با خود به همراه داشته است.
